Barselona

1 Haftalık Turumdan…
Sevilla da kaldığım günlerde Avusturya’da bulunan Mehmet arkadaşımla (komşumuz) bir plan yaptık Barcelona’da buluşup ordan Paris Milano yapma kararı.Tabiki ben hala erasmustan hibemi alamamıştım olsun dedim bi arkadaştan 300 euro borç aldım bi sırt çantamla yola koyuldum.İlk durak Madrid di.(Sevilla-Madrid 20 Euro)Madrid’de indikten sonra alel acele Barcelonaya giden otobüsün yerini aramaya koyuldum farklı bir Bus Station daymış ordan metroyla o istasyonu buldum ve hemen bir bilet aldım.(Bilet 27 euroydu)Vakti gelince atlayıp Barcelonaya doğru yolculuğuma başladım öğle saatlerinde Barcelonadaydım fakat hava yağmurlu kapalıydı nasıl bi gezi olacak diye kara kara düşünmeye başlamıştım.

Barcelonada Mehmetle buluştuk telefonlaşıp avrupada buluşma hayalimizi gerçekleştirmiş olduk  Gülümsüyor Tabiî ki ben Barcelonaya önceden gelmiş biri olarak Mehmet e ev sahipliği yapacaktım ki öyle oldu .. Otogardan hem uçağımızın hangi havaalanından saat kaçta kalktığını orda öğrendik ve ona göre geliriz tekrardan dedik.Biletlerimizi hep Ryanair den aldık çünkü fiyatlar çok uygundu Barcelona-Paris 10-15 euro Paris-Milano 10 , Milan-Sevilla 10 Euro gibi ucuz fiyatlara bunun neden bu kadar az olduğunuda şöyle düşünebiliriz bu Ryanair firmasının havaalanları şehrin hep dışında bi 40-60 km fln.Orda inince farklı bi otobüsle merkeze gidiyorsunuz neyse oralara geleceğim Barcelonada otogardayız nerde kalacağımız hakkında bi fikrimiz yok ne yapacağız hostelworld.com dan bi yerde bulmamışız hakkaten neden bulmadan gittik hiç bi fikrim yok  Çilgin neyse orda bi yer gözüme ilişti hemen gittim hostel lazım hemem sağolsun bir tane buldu ve adresi verdi geceliği 20 euro ya merkezde güzel bi hostel arkadaşımla zorda olsa bulduk -bi İspanyoldan yardım almıştık sağolsun İngilizce biliyordu gerçi bende azda olsa biliyorum İspanyolca 1 ay kurs aldım- çünkü bildiğin apartman dairesini adam odalarını kiralıyor.Yerleştik dinlenelim sabahleyin gezmeye başlarız diye düşündük. Sabah oldu ben akşamdan nereleri gezelim plan çıkarmıştım.Sabahleyin Park Guel e gittik çok güzel bi yer Barcelonayı yukardan güzel bi şekilde görebiliyorsunuz.Orda Gaudinin eserleri var zaten onları görüyor fotoğraflarını çekiyorsunuz.Dünyanın en büyük oturma yeri ve eserlerini görebiliyorsunuz.

Ordan çıkışta Dünyanın en büyük akvaryumu diye duyduğum Barcelonanın akvaryumuna gittik (14 euro,guide 2,9 euro) gezdik güzel büyük bi yer,denizin altında her mahlukatı görebiliyorsunuz ama verdiğiniz paraya yazık.

Eve geldik biraz dinlendikten sonra akşamleyin Sagrada Familiaya gittik gördük tekrardan hostele döndüğümüzde 1 günlük kirayı yatırmaya çalışırken sanki orda Türkçe ses duydum ki öyle olduğunu tekrardan kulak verince algıladım bi çift öyle gezmeye gelmişler tatil amaçlı.
Sonraki günün planlarını yaparken Mehmet bi akşam daha kalalım dedi normalde uçağımız bi sonraki gün akşamdı neyse sabahleyin ilk işimiz yeni uçak bileti almak oldu.Aslında Milana gidip ordan Paris yapacaktık ama bir gün öncesinden Parise bilet aldık 40 euro flndı iyi denk geldiRyanair sağolsun …Check-in online yapıp çıktıyı alıp o günde Barcelonada La Ramblas caddesinde gezip sahile indik baya bi durduk Catalunya meydanı olsun diğer Gaudinin eserlerinin oralarda vakit geçirdik eğlendik.

La Ramblas caddesi çok işlek bir cadde İstiklal-Cumhuriyet Caddesi gibi sürekli aktif hareketli bir cadde..İçerisinde palyaçolar çeşitli garip hareketler yapan kimseler görmek mümkün hediyelik eşyalarıda alabilirsiniz..
Barcelonada 2 gece kaldıktan sonraki gün öğlen uçağımıza doğru yetişmek için yola çıktık ama apar topar gerçi çarşıda bi kaç alış veriş yapalım istedik sonra baktık vakit geçiyor metro olarakta bi istasyon sonra indik otobüsün kalkmasına 5 dkka var orda bi yere sorduk ama anlamakta zorluk çekiyorum en son adam bizim acelemizi çaktı hemen yer olarak gösterdi koştura koştura otobüse zor yetiştik.Parise giden fazla bi İspanyol yoktu hep öğrenci tayfasıydı zaten hızlı bi şekilde havaalanında giriş işlemleri için beklemeye başladık ama bizim check-in işlemini kabul etmediler online yapılamıyormuş Türk pasaportlarına.Ordan aşağıya indik 5 euro ödeyip check-in yaptırdık ama bide sıra bekledik uçak kalkacak 2 dkkası var zor yetiştik pilot kapıyı açmış bizi bekliyordu biz bindik hemen uçacağız bi yere oturun dedi koltuk numarasının hiç önemi olmadığını vurgulayınca otobüsten farkı olmadığını anladım bu firmanın Siritiyor Boş bi yere oturduk arkadaşımla sonra yanımızda bi Fransız kız vardı onla biraz muhabbet ettik 2-3 kelime Fransızca bi şeyler öğrenmek için 🙂 evet merhaba ne kadar sayıları fln bi çırpıda öğrendim 🙂 kız diş hekimiymiş erkek arkadaşının yanına gitmiş barcelonaya oda mühendismiş.İspanyol Pansiyonu diye bi film vardı o aklıma geldi aynı ordaki senaryo 🙂 Kızdan öğrendiğimiz bilgiler doğrultusunda yolumuza koyulduk havaalanında indikten sonra 16 euro verip gidiş geliş havaalanına otobüs bileti aldık.Ordaki informationdan kalacağımız hostelin nerde olduğunu öğrendim en yakın metro istasyonunu fln. Artık Paris’teydim…
Eylül 2008

İLGİLİ  Burada da Bir Dünya Varmış! Vuslat&Ayrılık

[ad] Boş reklam alanı (#1)!