Rüyalar Şehri Paris

Paris merkezde Anvers metro istasyonunda indik bizim hostele yerleşmek için arkadaşımla hosteli bulduk ve hostelworld dan çıkarmış olduğum belgeyi uzattım kadın bana bu isimde birini bulamadığını söyledi tekrardan bakmasını söyledim meğerse oct a alcağıma sept a almışım üstümden kaynar sular döküldü ne yapacağımı şaşırdım Allah’tan ordaki göbekli karizmatik Fransız adam sağa sola teflon açtı 2 yıldızlı bi otel bulmuş ama kişi başı geceliği 40 euro normalde 24 euroydu o hostel.Neyse bu gece orda kalın yarına geri yanıma uğrayın bi şeyler yaparım dedi bende tamam diyip ordan otelimizi bulmaya koyulduk çok zor olmadı yakındaymış onu bulup yerleştik otel odası tek kelimeyle süperdi içinde her şeyi vardı.Orda o geceyi güzelce geçirdikten sonra sabahleyin açık büfede kahvaltımızı yaptık diğer hotele gittik adam 4 gibi bi oda boşalacağını söyledi diğer hotelden çıkışımızı yapıp tekrardan hostele geldik ve eşyalarımızı bıraktık Paris i gezmeye başladık ilk durağımız Arc Triomphe olsun istedim ve oraya yakın bi istasyonda inip oraya çıkmaya başladık asansör yok öğrenci 4-5 euroydu.Çıktıktan sonra güzel bir Paris manzarasıyla karşılaştım Bi tarafta Champ Elysees görüp diğer tarafta Eiffel Tower tüm ihtişamıyla yıllara meydan okurcasına izlemye fotoğraflar çektirmeye başladık bu yapı tüm caddelerin kesiştiği bir kavşak aslında ordan istediğin birine geçebilirsin  🙂

[ad] Boş reklam alanı (#1)!

Ordan indikten sonra meşhur sosyetenin takıldığı Champs Elysees te adımlamaya mağazalara bakmaya koyulduk…Disneyland için bilet almak istedik orda Fnac lerden alınabiliyor 49 euroya almıştık ama bizimkinden fastpass vardı sıra beklemeyi aza indiriyordu.

Aslında pek büyük değildir  🙂

Sonrasında Eiffel Tower a doğru yolculuğumuz başladı.Eyfel kulesine 2. katına kadar merdivenle 3. katına ise 2 den sonra sadece asansörle çıkabiliyorsunuz bunu Mehmet e söylediğimde benim yükseklik korkum var asansörle 3. kata çıkalım dedi (12 euro) en az 1 saat sırada bekledik çıkmak bi dert inmek bi dert her asansöre binmek istediğimizde 1 saate yakın sıra bekledik.2. kata asansörle çıkıp biraz bakındıktan sonra vakit kaybetmeden 3.kat için yine sıraya girdik ve 3. kata çıktık 3. katta eşsiz bir Paris manzarası bizleri bekliyordu.Tek kelimeyle mükemmel bir manzara doyasıya yaşamanızı bol bol foto çektirmenizi öneririm.Ben akşama yakın gittiğimden hem gündüz hem de gece manzarasını bir arada gördüm çok hoş şiddetle tavsiye ederim.3. katta bi büfe var.2. katta restoran var.Pek uygun bi fiyat olcağını sanmam  :S  Eiffel kulesi 400 küsür metredir.Çok soğuktur kalın giyinin.Rüzgarlıdır bazen 5 cm kadar yattığı söylenmekte.Yapıldığı zaman Paris in görüntüsünü bozuyor demir yığını diyenler olmuş yıkılsın istenmiş sonradan turist çektiğinden dolayı bu fikirden vazgeçilmiş zaten baya bi turist var!Dönemin hükümdarlarından birisi Eiffel kulesini hiç sevmezmiş ama hep Eiffel kulesine gider oturur çayını içermiş neden böyle yapıldığı sorulduğunda Pariste Eiffel kulesini görmediğim yer Eiffel kulesi diye cevap vermiş..Eyfelden inip evimizin yolunu tuttuk..Akşam Hostelde sabahladıktan sonra ilk işimiz Disneylandın yolunu tutmak oldu.

İLGİLİ  Edeler Diyarı - Kahramanmaraş

[ad] Boş reklam alanı (#1)!

Disneylanda nasıl gidileceğini hostelde sorduktan sonra yolumuza koyulduk baya bi masraflı olacağa benziyordu.Ben Disneylandın Paris haritası içerisinde olduğunu sanıyordum ki öyle değilmiş.Şehrin baya bi dışına çıktık hızlı trenle gidiyorsun.1 saate kadar varmıştık Disneylanda…

Disneyland

Hızlı bir şekilde giriş yaptık küçük bir şehir yine haritamızı aldık ve her şeye binmeye gezmeye başladık.Fastpass olanlara hızlı bi şekilde binip eğlenme şansınız var ama yaklaşık olarak 14 euro fazla ödeyerek.Disneyland aksiyondan ziyade eğlence merkezi.Peter Pan gibi uçabiliyorsunuz.Karayip korsanlarının karelerinde korkabiliyorsunuz.Uzay mekiğine binebiliyor 60 lı yılların arabalarıyla gezebiliyorsunuz.Çocuklar gibi doyasıya eğleniyorsunuz.Size tavsiyem çocuğunuz varsa onunla birlikte gelmeniz.Walt Disney in çizgi film kahramanlarıyla fotoğraf çektirebilir hediyelik eşyalar alabilirsiniz.Aman dikkatli olun yiyecekler domuzlu olabilir o yüzden hamur işlerine yönelin.Ayrıca 6-7 gibi kapanmaya başlıyor 10 da açılıyordu bu zaman zarfı size çok yeterli trene 4 defa mı ne binmiştim.

Disneyland verilen haritaya iyi bakın belli zaman dilimlerinde belli aktiviteler gösteriler oluyor izlemeye özen gösterin…Disneyland yolculuğum burada sonlanırken hava kararmaya başlamıştı Walt ın bye bye ları arasında evimizin yolunu tuttuk.Hostele vardığımızda yine yorulmuştuk ve bişeyler yedik internete gittik ve telefonu çarptırdım kim alıp götürdüyse evimize varıp uyuduk başka bişey başımıza gelmedi ya bunada şükür…

Louvre Müzesi

[ad] Boş reklam alanı (#1)!

Sabahleyin Sevilla’dan oda benim gibi Paris’e akrabasının yanına gelen bi ark.la buluşup onunla Paris te takıldık.Louvre Müzesinde buluşup 9 euroya içeri girdik ve tabiî ki meşhur Monalisa aramaya koyulduk bulduğumuzda çok kalabalık olduğunu güvenlikler tarafından korunduğunu görünce hiç şaşırmadım orada bi kaç foto çekildikten sonra haritamızla gezmeye devam ettik çok büyük bi yer.Girişte çantanızı bırakabilecek emanet bölümü var.Baya bi gezdik gerçi anlamadan resimlere bakmak pek bi anlam ifade etmiyor güya 1 günde bile gezilemez diyenler vardı biz gezdik tozduk fakat kesinlikle bilen biri olmalıki önemli olan eserleri anlatsın o zaman anlam kazanır..

İLGİLİ  Sevilla'da 3 Ay

Leonardo da Vinci – Mona Lisa

[ad] Boş reklam alanı (#1)!

Louvre müzesinden çıkıp Eiffel kulesine tekrardan gitmeye karar verdik hava çok güzeldi ve Eyfelin manzarası müthişti..Çok kalabalıktı haftasonu olduğundan…Orda yine fotolar çektirdik biraz gösterileri izledik.Sonra Dünya’nın en fazla ziyaret edilen mezarına doğru yola koyulduk..

Notre Dame

Bu mezarlıkta Balzac,La Fontaine,Moliere,Oscar Wilde … nin mezarları olunca ziyaretçi akınına uğramaması imkansız  🙂 Bi kaç gördükten sonra ilginç bi şey dikkatimizi çekti Ahmet kaya nın mezarlığıda ordaymış görünce şoke oldum bilmiyordum..Neyse ordan ark.ı yolcu ettik ve ayrıldık biz hostelimize gidip eşyaları toparlayıp son bi kez Eiffel kulesini görmek için son işlemleri yaptık.O akşam hostelde kalamazdık çünkü 5 de otobüsle havaalanına gidecektik ki 2 de metro bitiyormuş ilginçtir sanki Barcelona’da daha geç vakitlere kadar sürüyordu.Neyse Hostelde vedalaştıktan sonra Sacre-Cour klisesine şöyle bir çıktık sonrasında Notre Dame a gittik oraları hızlı bi şekilde gezip hemen metroyla 30 dkka içerisinde Eiffel kulesinin oraya vardık.Metro çok güzel 15 e yakın hat var yani Paris in alt yapısını  bi hayal edin.Her saat başı 5 dkka süren ışıklandırmayı izledikten sonra saat 1 de Eiffel kulesinin ışıkları kapandı bizde metroyla otobüsü beklicemiz yere gittik unutmamışım yeri çok soğuktu iliklerimize kadar hissediyorduk güya Eiffel kulesinin etrafında millet sabahlıyormuş nerde hepsi yalan  🙂 o soğukta kimse duramaz ..Bekledik sabaha kadar bizim gibi bekleyenler vardı o bakımdan iyiydik.Otobüs geldi ve havaalanına gittik uykusuz bi sabah çok çekilmez oluyor ve buz gibi enerjide kalmamış bi kahve içip kendimize geldik.Uçağa binip Milano ya vardık arkadaşımı yolcu edecektim o çalıştığı için..

Bana bu yolculuğumda eşlik eden Ryanair e teşekkürler

Paris Metro Haritası

Paris Metro haritası çok karışık gibi gözüksede aslında çok kolaydır ve istediğiniz yere 30 dkka içerisinde ulaşabilirsiniz ben bi yere gitmek için haritada yol bulmayı bulmaca çözmeye benzetirdim zevkli bi iş ama sağ solda hırsızlar yan kesiciler olabilir aman dikkatli olun turist olduğunuzu pek millete belli ettirmemeye çalışın bi ara çıkarın bakın metro haritasına sonra koyun cebinize..Diğer işlerdede bu geçerlidir..