İlk duragimiz pristine oluyor. Pristinenin fusove kosovasinda kaliyoruz. Kucuk sirin bir belde merkez pristineye gidip gelmek icin yoldan gecen taksi dolmuslara 50 cent karsiligi binip gidip gelebilirsiniz. Gunu birlik prizrene gidiyoruz. Prizren kesinlikle gorulmesi gereken bir sehir. Osmanlinin mimarisi beni saraybosnadan sonra ancak bu kadar etkileyebilirdi. Prizrende Maraş mahallesi bolgesi oldugunu gorunce cok sasiriyoruz. Arkadasimizin anlattigina gore kosova, arnavutlar ve makedonlar turkleri seviyorlar. son otobus 18:30 da oldugundan kacirmadan geri pristinaya donuyoruz.

[ad] Boş reklam alanı (#1)!

Prizren

Sabahleyin 7:25 te trenle pristinadan uskupe yolculugumuz basliyor ve yaklasik 2:30 saatte uskup merkez tren istasyonunda son durakta iniyoruz. 3 kisi totalde 10 euroya yani kisi basi 3 kusur euroya pristinadan uskupe geciyoruz. Arada gumrukte trenden trene aktarma yapiyoruz yollari karadeniz yollari gibi. Kesinlikle trenle gecmenizi tavsiye ederim. Uskup otogariyla tren istasyonu ic ice ve merkeze 15 dk yurume mesafesindedir.

Uskupu gezdikten sonra ohri icin zaman saatlerini aliyorum otogardan gorevlinin yazdigina gore her saat basi dolmus otobus hareket ediyor ohride. Yaklasik 8-9 euro. Uskup ohrid arasi ulasim transitlerle 2,5-3 saat sürüyor. 1 euro=61 dinar.

Ohrid

Ohridden strugaya minubislerle gecip her 15-20 dkda oyle otogara gecmedende duraklarindan 40 dinara gecebilirsiniz. saat 9:30 -12:30 da strugadan tirana gecebilirsiniz. Kisi basi 11 euroya. Struga Tirane arasi otobusle yaklasik 5 saat suruyor. Gumrukte vakit kaybediyoruz yoksa mesafe o kadar uzak degil. Tirane i gezdikten sonra. Rinas express yada coach vb minibuslerle 250 leke tiran merkezden tiran uluslararasi rinas havaalanina ulasabiliyorsunuz. Tiran merkezde muzenin yaninda rruga a durresit sokaginda kafe floranin arkasinda conad yazan tabelanin orda bekleyebilirsiniz 🙂 her saat başı hareket ediyor. Yani havaalanina ulasim gidiş gelişi bu araclarla yapabilirsiniz. Tiranda musluman bir sehir ama yasanti olarak pek musluman havasi sezinlemedim merkezde 4-5 tane camiyi gozlemleyebildik en fazla ama ethem pasa camisinden baska bulunabilir kolay yerde olan camisi yok. Genel olarak gezilecek yerlere bakacak olursak blok diye bir bölge ve onun yan tarafinda piramit var. Sehir cok guzel dizayn edilmis iskender bey muze ve caminin operanin oldugu bolge merkezde ve cevreye dogru isinsal tarzda dusunebileceginiz yollar mevcut.  Cok genis yollari ve kaldirimlari insanin icini sikmayacak konumda yapilmis bir sehir hemde yesil. Mercedes araclari cok fazla. Birde sehirde sadece kizlar var sanki erkekler kayip. Ve heryerde calisan olarak kadinlari gormeniz mumkun. Erkekleri ise genelde ülke dışında çalışmaya yada okumaya gitmişler para kazanmak için. Yemek olarak kahvaltida borek ve ayran isteyebilirsiniz. Biz aksam yemegi icin vejeteryan yemegi olarak türlü bulduk. Lakin bizim halkimizin yazdigi paylasimlara baktigimda müslümanlar icin yazilmis bir yazi bulamadim müslüman bir toplumuz güya ama yazilanlarda yok oranin şarabı yok şuranin birasinida deneyin gibi kelimeler cümleler okudukça biz nasıl bir müslüman ırk olduk diye düşünmeden edemedim.

Tiran

[ad] Boş reklam alanı (#1)!

İLGİLİ  Atina - Prag - Amsterdam

Tiranda müslümanım diyen ama az önce bahsettigim gibi değişen bir yapiya sahip. Havaalanindada ibadet edecek bir yer yok. Sözde müslüman bir ülke olduğunu anladim. Kime sorsan müslümanım diyor ama namaz kılan yada kıyafet olarak dinimizin gerektirdiği gibi giyinen kişi sayısı çok az. Yani avrupadan bir farkı kalmamış buranın. Bizim ülkemizinde gidişatı o yönde maalesef. Tiran bizim tatil beldeleri gibi olmuş eğlence bar cafe vb başını almış gitmiş. İnsanlarida ona ayak uyduruyor. Osmanlının kemikleri sızlıyordur. Lakin bu konuda Enver hocanin etkisinin çok büyük olduğunu dusunuyorum.Babam ve annemle gittiğim bu gezi de ülkemizle bir çok konuda gerçekten şükrettik Allah başımızdan sayın Recep Tayyip ERDOĞAN’ı eksik etmesin. İyi ki var diye annem-babamla bir çok kez şükrettik. Bizim ülkemiz cennet gibi bir yer.